tirsdag den 4. september 2012

High School 'n other stuff!:-D

DetSooooooo..

En opdatering fra sidste uge! Det bliver muhuligvis et lidt langt indlæg, menehm - ja..

I fredags var jeg ude at shoppe med Deann, Nathan og Anna! Vi købte alle de dersens basale ting som jeg manglede OG jeg købte to t-shirts og én trøje fra American Eagle Outfitters for i alt 240kr. Sweet!
Jeg købte også den mest fantastiske halskæde! Den har et sølvsmykke formet som en lille pingvin, og så er der små similsten langs kanten på pingvinen - og assååeh, jeg æææælsker pingviner! Så jeg var helt i ekstase da jeg så den. og jeg kinda freakede lidt out. Jeg har ledt efter en ordentligt pingvin halskæde i SÅ lang tid, så var super glad da den endelig var DER. Godt, det var mange linjer om min nye elskværdige halskæde :I
Oh! Og vi shoppede i et RIGTIGT amerikansk mall, awesome.

Bagefter tog vi til Costco som er en slags amerikansk Metro.. Det var ret vildt 8D

Lørdag gjorde jeg rent hos i en ældre mands hus som vi passer katte for. yay. Ej! det var ok, fordi tilgengæld fik jeg lov til at bruge hans amazing flygel!!! Så det var det hele værd!:-D

Søndag var min første dag i kirke, det var... anderledes! men igen, ok!
Mandag var Laborday. Nogle af Fensters venner, Kate og Dennis, kom og ved 16'tiden og vi spiste mad sammen. Det var tradionelt amerikansk mad som Majskolber, Grillburgere, Vandmelon, Kartoffelsalat, hjemmelavet Rocky road icecream og hjemmelavede Ælbe&Brombærpies! YUUM!:-D
Bagefter spillede vi det her mærkværdige spil som jeg ingn gang vil prøve at forklare, lol.

Men hvad aller vigtigst er! I DAG VAR MIN FØRSTE DAG PÅ SANDY HIGH SCHOOL!
Det er aweeeeesome! Vores skole er HELT nybygget og har Oregons bedste skolefaciliteter osv.
Altså, det er Oregons "bedste" High School, og en af de bedste i hele northwest regionen. Pretty exciting!:-D
Lærerne er helt anderledes end i Danmark! De er så meget mere... Professionelle! Og sjove! Det virker som om de rent faktisk går op i det de laver, hvilket er en forandring AHEM.
Well, jeg endte kun i det forkerte classroom en gang, så det er vel ok!
Mit skoleskema ser sådan her ud:
1 period: Creative Writing
2 period: Chemistry
3 period: Oceanic Science
4 period: Pschylogy
5 period: Teachers assistant
6 period: Civics
7 period: Algebra II

I dag var bare sådan en informationsdag ting, forklarer nærmere om hvert enkelt fag senere når jeg har haft dem "rigtigt"!:-D
Ellers er det ret meget som man ser på film, I guess.
Uh! Og... Amerikanere er ikke gode til geografi, fyi. Når jeg siger jeg kommer fra Danmark er de sådan "ohhhh.. and where is that exactly?" fair enough tænker man! Vi er trods alt ikke klodens største land.. Men så idag! I en af mine classes! Er der den her dreng der er helt overbevist om at Danmark er omkring Caribien.. suk.. Fordi jeg ligner jo rigtig meget en fra Caribbean -.-
Og der var kun 2 ud af de 7 lærere der kunne udtale Maja rigtigt i første forsøg! Fordi det er stavet med J osv. Og de spurgte alle til mit efternavn og hvordan man udtalte det. Så i alle classes har jeg pinligt måtte udtale "Ørslund" og derefter betragte alles forunderlige ansigtsudtryk af forbavselse over denne mærkværdige lyd.. Well well! De er nu meget søde!:)
Glæder mig til at komme i gang med en rutine! Har på fornemmelsen at det bliver et fedt år som senior på SHS!

Cuuuuu :I
- Maja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar